Za možnost legalnega letenja z MODELI v Republiki Sloveniji


Gost

#1

2016-05-20 05:32

Ker z takšno uredbo država bolj kot ureja to področje modelarstva, zavira razvoj in obstoj to športno dejavnost. S tem bo država dobila še več ilegalnih letov modelov in še slabšo kontrolo. Mislim da takšne stroške ( nekaj 100 EUR) si ne bo noben modelar začetnik oz nepodučen modelar naredil, da bi registriral letalo in si nakopal birokracijo.. Če želi država urediti to področje, mora to poskrbeti na najcenejši in najenostavnejši način za uporabnika, kateri bo omogočal enostavno evidentiranje modelarjev in s tem tudi osveščanje o pravilih obnašanja v zračnem prostoru.

Gost

#2

2016-05-20 06:14

peticijo podpisujem predvsem iz razloga, da je RV letalsko modelarstvo neproblematičen šport in hobi že več kot pol stoletja in to brez kakršnih koli incidentov. Ta hobi združuje veliko področij, ki lahko mlademu človeku pomagajo k odločitvi za svoje šolanje, oziroma odločitev o poklicu, saj zajema oblikovanje, elektroniko, tehnike gradnje in poznavanje materialov, konstruiranje, meteorologijo ipd..
Popularizacija multikopterjev, njihova množičnost in cenovna dostopnost so privedli do tega, da so zaradi množičnosti pojavljanja na prireditvah, nepoznavanja pravil, ter njihove kršitve, ki klasičnim modelarjem ne delajo težav, ter s tem povezanimi padci in incidenti, da so se v medijih vse bolj pojavljala poročila o incidentih ter potencialnih nevarnostih povzročenih s strani teh letečih zadev, ki so jih začeli poimenovati "droni", čeprav ta beseda izhaja iz povsem drugega ozadja (prvotne vojaške leteče mete). Ker zakonodaja ni sposobna urediti kompleksno zadevo, hoče na žalost vse zajeti v predpisu za "brezpilotne letalne naprave" in omejiti njihovo uporabo na skrajno smešen (za klasično modelarstvo) majhen prostor, za vse kar bi šlo izven teh meja, pa so potrebna dovoljenja ter s tem povezani dodatni stroški in zamudna in neelastična birokracija.
Sam osebno mislim, da bi se zakonodaja ne smela vtikati v "klasično letalsko modelarstvo", ampak bi se morala posvetiti prerečemu problemu novodobnih "dronov" oziroma letalnih naprav namenjenih za delo v zraku, kakršnega opravljajo ravno multikopterji (droni), saj so le ti v svojem letu lahko povsem avtonomni, brez velike potrebe po poznavanju letalskega modelarstva nasploh, kar pa se izkaže za veliko oviro, ko gre za "izzivanje usode" uporabnikov teh dronov.
Mislim, da je zelo nepošteno, da se klasičnemu letalskemu modelarstvu, kot ga poznamo pol stoletja, naenkrat pristrižejo peruti do neprepoznavnosti, ker se nekomu pač ne ljubi, ali pa ni dovolj strokoven da bi opazil razlike med radijsko vodenim modelom letala ter multikopterjem, ter usposobljenost in znanje njunih upravljalcev. Žal bom naenkrat postal kršitelj zakonodaje, če bom še nadaljeval s svojim hobijem, kot sem ga izvajal do sedaj, čeprav bo še vedno varno, a po paragrafih zakona bom v prekršku, zaradi katerega mi bo lahko v najslabšem primeru celo odvzeta prostost, če sem prav razumel pred dnevi izdano "Direktivo".
Modelar Mitja Seršen Erman

Gost

#3

2016-05-20 06:24

Mnogo let že letim z modeli in rad bi letel še naprej ......

Gost

#4

2016-05-20 06:26

Sem za peticijo ker želim prispevat k ureditvi regulative na področju letalskega modelarstva in s tem povečati varnost vseh udeležencev ob izvajanju te dejavnosti

Gost

#5

2016-05-20 06:56

Letalski modelar sem že od šestdesetih let prejšnjega stoletja, z radijsko vodenimi modeli pa letim od osamosvojitve Slovenije. V vsem tem času nisem imel nobenega incidenta, ki bi ogrožal druge. Zato se želim s to dejavnostjo ukvarjati še naprej brez administrativnih ovir.

Gost

#6

2016-05-20 07:06

Ker sem že 60 let modelar ! Še vedno aktivno letim .

Gost

#7

2016-05-20 07:10

Ker je tenutna uredba totalno skropocalo in naši uradniki ne znajo drugegega kot prepisovati iz tujih uredb....nesposobneži

Gost

#8

2016-05-20 07:22

Dejstvo je, da področje letenja z brezpilotnimi zrakoplovi kliče po ureditvi, še posebej segment dronov. Vendar pa ureditev, kakršna koli že bo, mora biti smiselna in sprejemljiva za obe strani, priporočljivo bi bilo, da bi sodelovala tudi stroka, torej izkušeni modelarji (ne komercialno usmerjeni), ki jih v Sloveniji ni malo.
Kdor se odloči da bo postal letalski modelar, se zaposli za celo življenje. Hobi od posameznika zahteva ogromno prostega časa, ročnih spretnosti, inovativnega razmišljanja, konstruiranja, spoznavanja različnih materialov in obdelave le teh,,,, lastnosti, ki so še posebej dobrodošle za zdrav razvoj otrok in mladine.
Ravno zaradi tega se je potrebno zavzemat, da se področje regulira na dostopen način, ker si ne predstavljam enega srednješolca, da se bo, ko si bo zgradil model, ukvarjal še z birokracijo okoli registracije le tega.

Gost

#9

2016-05-20 07:24

Peticijo podpisujem za legalne letenje in snemanje z droni.

Gost

#10

2016-05-20 07:28

Spoštovani,

 

moja dejavnost in modeli so preko kluba zavarovani pri slovenski zavarovalnici.

Ali obstaja statistika števila ogrožanj zračnega prometa, povzročene materialne ali kake druge škode z radijsko vodenimi ali prosto letečimi modeli, da je bilo potrebno sprejeti omenjeno uredbo?

Je naš hobi po 25 letih obstoja države postal naenkrat res postal tako nevaren, da ga je potrebno regulirati na tako,za modelarje, drag in nespameten način?

Rad bi razumel vzroke za nastanek uredbe in se sprijaznil s prenehanjem svoje hobi dejavnosti po 45 letih ukvarjanja z njo.

 

Pozdrav

 

Aleksander Sekirnik


Gost

#11

2016-05-20 07:32

Ker se tudi sam ukvarjam z brezpilotniki in se steinjam z zapisanim in sem za čimprejšnjo pravično ureditev tega problema pri nas v Sloveniji.

Gost

#12

2016-05-20 07:39

Lep Pozdrav vsem!

Noo da začnem, mi modelarji vključno z mano vzemamo modelarstvo zelo RESNO!
Modelarstvo sicer je "igračkanje" aampak kljub temu zelo zelo nevarno.
že sam jadralni avijon ki meri cez krila vec kot 1,8m lahko dobesedno ubije človeka, kot tudi droni itd.....
No ker pa mi modelarji se tega zavedamo smo glede tega zelo previdni.
Nekateri izmed nas vključno z mano ne maramo leteti na kakih mitingih itd...
NO problem je pa v ljdeh ki niso modelarji in se ne zavedajo te nevarnosti pa se zelo lepo naivno igračkajo s temi drončki.
Lansko leto v portorožu na plaži je zelo samozavestno letal nad ljudmi in snemal! TO dragi moji ni bil modelar!
Jaz bi predlagal sledeče, da pustite nas modelarje na miru in spište zakon za tiste ki niso modelarji oziroma
ki niso včlanjeni v noben klub (imamo kar veliko klubov by the way) NO s tem da bi nekdo hotu se igračkat bi
ga verjemite mi modelarji ornk pošolal, če pa ne pa OK ne boš v našem klubu!
no nekaj malega sm spisu!
LP Andrej Mejač 


Gost

#13

2016-05-20 07:45

Podpisujem, saj menim da po eni strani modelarstvo krepi tehnično kulturo v državi in po drugi strani ne predstavlja glede na 50 let izkušenj nobenih varnostnih tveganj. Glede na to da po svetu ni ene same smrtne žrtve na račun dronov, da v Sloveniji ni niti ene prijavljenje resnejše poškodbe na račun modelov, menim da so zakoni prestrogi in da se JIH NE DA ENAČITI Z LETALSTVOM. 

Glede na to, da bi direktiva in uredba zavirala razvoj modelarstva, pomenila dodaten strošek mladim modelarjem in začetnikom ter nekaterim kompletno onemogočila izvajanje hobija, je kot taka zelo škodljiva za ta hobi, ne prinaša pa bistvenega povečanja varnosti. 

Polek tega so pod vprašajem tudi FAI tekmovanja, ki v pravilnikih dovoljujejo bodisi višjo višino letenja, večjo razdaljo itd. Pomeni da bi s tem onemogočili modelarska TEKMOVANJA IN TRENINGE, tudi tiste uradne, pod FAI licenco. 

To mora biti rešeno čimprej in z ozirom na varnost ter hkrati svobodo letenja, razvoja in udejstvovanja na tekmovanjih. 
JK


Gost

#14

2016-05-20 07:47

Podpiram modelarstvo!

Gost

#15

2016-05-20 07:49

da moramo za to zadevo dajati peticijo je dokaz, da v tej državi vladajo idioti, pa lenuhi

Gost

#16

2016-05-20 07:58

Podpisujem, ker letim od 3 leta starosti in mi modelarstvo pomeni več kot karkoli drugega.


Gost

#17

2016-05-20 08:17

Vsi filmarji se morajo podpisati! Drugace bomo spet stock footage kupoval, oz v tujino hodili snemat zracne posnetke.... :/

Gost

#18

2016-05-20 09:01

Kar uzakonja nova zakonodaja se mi zdi nesprejemljivo, saj kompletno prepove aerialno fotografijo brez izjem. Močno omeji tudi navadne modelarje z letalskimi modeli. Sam sem modelar že sedem let in se svojemu hobiju ne mislim odpovedati kar tako. Nova zakonodaja je poleg naštetega polna napak in lukenj in onemogoča letenje skoraj povsod.


Gost

#19 Re:

2016-05-20 09:02

#10: -  

 Se podpiše pod izjavo, čisto preveč rigorozen pristop.

LP

Matej Puntar


Gost

#20

2016-05-20 09:24

Ker sem modelar od otroških let in letim zadnjih 30 let brez kakršnihkoli problemov in incidentov in ker nobena birokracija ni potrebna, da to tako tudi ostane.

Gost

#21 Re:

2016-05-20 10:07

#20: -  

 Kaj se pravzaprav sploh želi doseči s to nepremišljeno regulativo? Če je to ureditev letenja v urbanih sredinah in nad ljudmi z raznimi snemalnimi multikopterji in celo dirkalnimi zadevami, potem mora biti klasično modelarsko letenje z modeli, ki se odvija na za to predvidenih, določenih oziroma omejenih prostorih kategorije I in II, izločiti iz tega, saj ni nikoli povzročalo težav z varnostjo, ker klubi ali društva, kjer so predvsem starejši modelarji, vedno skrbijo za ustrezno vzgojo svojih članov.

Metanje vseh v en koš pomeni, da ljudje, ki so to regulativo pripravili, žal nimajo osnovnih vedenj o modelarstvu in so se čredno odzvali na podobne zadeve v tujini, ki pa ravno tako ne bodo zdržale (primer Nemčija)

Če bi obveljala določila, da morajo biti vsi modeli registrirani kot zrakoplovi in bi veljale določene cene, bi to pomenilo konec letalskega modelarstva in uničenje s tem povezane tehnične kulture. Ampak to ni glavni probem!

Z modelarjenjem se ukvarjamo ne samo zaradi veselja in hobija kot takega, temveč nam -le-to služi predvsem za relaksacijo po stresnih službah! 


Gost

#22

2016-05-20 10:42

Sem modelar,in bi rad brez skrbi pilotiral modele!

Gost

#23

2016-05-20 10:45

Peticijo v celoti podpiram, ker se je letalsko modelarstvo v svetu in pri nas skozi desetletja delovanja pokazalo kot najbolj varna letalska aktivnost. Ker je registracija na predpisan način za letalske modele praktično neizvedljiva in ker registracija ne bo povečala varnosti. Ker se bo varnost povečala samo z ozaveščanjem javnosti o varni uporabi brezpilotnih zrakoplovov in ne z registracijo. Prizadevanja Mednarodne letalske zveze FAI in večine letalskih združenj poteka v drugačni smeri. Pripravili so pravilnike za tekmovanja s sistemi za prikaz pogleda iz zrakoplova (FPV) in s tem dali lastnikom tovrstnih zrakoplovov nek drug smisel uporabe tovrstnih sistemov. Prodajalci delijo letake o varni uporabi sistemov FPV. Ponekod se že organizirajo šolska tekmovanja v gradnji takšnih sistemov. Tekmovanja v letenju s sistemi FPV in v samogradnji tovrstnih sistemov bi v Sloveniji lahko potekala pod okriljem Zveze za tehnično kulturo Slovenije. Vzgoja mladih in vseh ostalih bo bistveno več pripomogla k varnosti kot predpis o registraciji brezpilotnih zrakoplovov.


Gost

#24

2016-05-20 11:10

Pozdravljeni,  

modelar sem že 40 let in v tem času nikoli nisem imel situacije, da bi ogrožal ljudi ali povzročil materialno škodo (razen sebi, pa še tisto redko kdaj). Seveda vedno obstaja možnost, da kakšna stvar zataji in lom modela je lahko hitro tu. Če se letalsko modelarstvo izvaja na za to predvidenih vzletiščih in stran od naseljenega območja kakršnokoli govorjenje s strani CAA o zagotavljanju varnosti nima nobenega smisla, ker za varnost poskrbimo že sami modelarji in klubi s svojimi pravilniki. Vsekakor se pa strinjam, da se uredi in omeji dejavnost z droni v urbanem okolju ker tam nimajo kaj iskat. Kot kaže ima nekdo z agencije apetite po koncesiji in bi se rad okoristil še z modelarji.  

Na prvi strani CAA imajo napisano svoje poslanstvo, ki ga navajam:   Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije se razvija v visoko kakovostno organizacijo, ki bo predstavljala center civilnega letalstva v Republiki Sloveniji in širše. Glavni in najpomembnejši osnovni cilj je doseganje nadpovprečnih rezultatov na vseh področjih njenega delovanja. Primarno je osredotočena na varnost civilnega letalstva, ob tem pa zagotavlja pogoje za stalen razvoj civilnega letalstva v Republiki Sloveniji, podpira domačo letalsko industrijo ter razvoj športnega letalstva ob upoštevanju vseh zahtev letalske varnosti.  Rdeča nit vseh aktivnosti je zagotavljanje ustreznega nadzora z zadostnim številom strokovno usposobljenih in kompetentnih ljudi ter zaščita javnega interesa, ki ga na področju civilnega letalstva predstavlja varen, reden in nemoten zračni promet.  

Že od ustanovitve CAA (iz prejšnjega ministrstva za letalstvo) se vidi, da je CAA namenjena za odžiranje finančnih sredstev pilotov in graditeljev zrakoplovov v smislu financiranja same sebe. Lep primer je recimo samo izdaja dovoljenja za amatersko gradnjo, ki je prej stalo 29€, sedaj pa kar 756€ in za ta denar dobiš A4 list, na katerem piše, da ti dovolijo gradnjo zrakoplova. Seveda ti lepo razložijo: »Tarifa se plačuje na osnovi prejetega sklepa o stroških, ki ga Agencija izda predlagatelju po vložitvi njegove vloge za izvedbo storitve.« Predlagatelj plača storitev iz te tarife v dobro Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije. Na vprašanje ZAKAJ tako visoke tarife smo dobili odgovor: Če imate denar za avijone imate tudi za tako visoke tarife.  

Kot ugotavljamo že vrsto let CAA in visoko kakovostna organizacija nimata nič skupnega. Za vse svoje storitve zahtevajo 100% plačilo v naprej (se ve, komu se tako plačuje!), po tem se pa ne držijo nobenih zakonskih rokov za izvedbo storitve in zaradi njih nimajo letala plovnosti in vzletališča uporabnih dovoljenj.  

Očitno je mišljeno doseganje nadpovprečnih rezultatov v smislu zaviranja razvoja slovenskega letalstva in kraje od slovenskih državljanov, njihova zadnja direktiva pa rezultat nepoznavanja tako letalstva kot modelarstva in je v veliko sramoto podpisnika. Morda ne bi bilo slabo, če bi prebral svoje poslanstvo preden je podpisal tako neumnost.

Vsa prizadevanja za privatizacijo CAA, monopol nad letalstvom in pohlep po denarju bodo na žalost na koncu plačali piloti in modelarji.  

Pa lep dan še naprej,

Igor


Gost

#25

2016-05-20 11:14

ker je to nepremisljen in neutemeljen ukrep...to je mogoce samo v nasi preljubi domovini....