gimptuj

Stopite v stik z avtorjem peticije

Ta tema pogovorov je bila samodejno ustvarjena iz peticije gimptuj.


Gost

#1

2012-12-21 16:15

Ni pravično kar se dogaja, in res ne vem kam naj gredo mladi po znanje če ne v Gimnazijo.
Redek

#2

2012-12-21 18:21

Naša oblast nam je namenila vlogo hlapcev. Jo moramo vdano sprejeti?

Gost

#3

2012-12-21 22:42

NE ZMANJŠAT!
Šarh

#4 Tim

2012-12-22 01:11

Ali je pohorski bataljon padel zaman?
ziga

#5 gimptuj

2012-12-22 12:36

Glede na dodatna sredstva, ki so se namenila za solstvo in glede na procent kiste ob peticiji objavli pozdravljam vas boj. Samo pogumno naprej in lep pozdrav!
budameat

#6

2012-12-22 13:24

Temu se reče socialni inženiring! Kdo so naši oblastniki, da tako grobo urejajo izobraževalno pokrajno našega Podravja? Za koga se pa imajo? Ne samo, da bodo nekaterim zaprli vrata in jih poslali trkat na vrata zasebih šol, temveč bodo potisnili nadebudne dijake v mogoče neželjene ŽIVLJENJSKE smeri. Sramota! In na Ptujskem volilnem okraju je najvišji delež glasov padel na SDS? ZBUDITE SE!

To objavo je odstranil avtor te peticije (Show details)

2012-12-22 13:59


dadum

#8 bla,bla

2012-12-22 18:46

Glede na to, da so se lahko do zdaj vpisali tudi taki ki so bili dobri po uspehu(ali slabše) se mi zdi, da bi bilo boljše, če zmanjšajo, ker je gimnazija težka in če nimaš nekega predznanja je vprašljivo če narediš.

To objavo je odstranil pisec objave sam (Show details)

2012-12-22 20:59



Gost

#10 nnormalna porazdelitev

2012-12-22 22:26

Načeloma sem proti večanju vpisa na gimnazije.

Zdi se mi smiselno, da ob razpisu prostih vpisnih mest upoštevamo neko normalno porazdelitev. Okoli 25%(+/- 5%) v gimnazije, prav toliko v pokllicne šole (programi SPI) ostalih 50%(+/- 5%)pa strokovne šole(programi SSI). In to po vsej Sloveniji enakomerno.

Trenutna slika je 40% gimnazije, 15% poklicne, ostali strokovne šole.
http://www.stat.si/obcinevstevilkah/Vsebina.aspx?leto=2012&ClanekNaslov=IzobrazevanjeProgrami

Nobenega pametnega argumenta, ki bi govoril v prid temu, da potrebuje Ljubljana (ali pa Gorica) toliko več gimnazijskih mest kot Ptuj, ne vidim, zato me zanima, kako so na ministrstvu utemeljili svojo odločitev.

Menim, da bi morala imeti na ministrstvu izdelano analizo potreb trga dela in srategijo vpisa v srednje (in visoke) šole, ki bi vljučevala tudi razmislek o deficitarnih poklicih, ter dvigu izobrazbene ravni na manj razvitih območjih...

Šolam, ki te deficitarne programe izvajajo pa bi bilo potrebno pomagati tudi finančno, da bi lahko programe izvajale kljub majhnemu številu vpisanih dijakov.

Ali so ti podatki kje objavljeni? Ima ministrsvo vizijo ali pa le hit s krčenjem programov v želji, da izpolni ukaz "Sredstva skrčite za cca 30 milijonov".


Gost

#11 Proti ukinitvi vpisnih mest

2012-12-23 01:23

Vse takšne "akcije" so politični konstrukti vlade in jih je nujno potrebno preprečiti. Popolnoma identična stvar se trenutno dogaja Ekonomski šoli Ljubljana, 1. ekonomski šoli na Slovenskem s skoraj 80 - letno tradicijo. Moramo ukreniti nekaj, da bomo ohranili zdravo in kvalitetno javno šolstvo. Ob tem pa je najbolj dvolično to, da se sklicujejo na finance, hkrati pa odpirajo nova vpisna mesta za privatne šole. (opp. škofijska)
Jurij

#12 Dvojna merila

2012-12-23 12:02

V Kranju to ni problem ... tam se je strokovna gimnazija celo izločila iz centra šol, kar je povsem v nasprotju z idejo združevanja, ki jo Ministrstvo zagovarja ... aja, direktor direktorata Šink je iz Kranja, s te šole, ki se je odcepila ... ampak, saj tu ni povezave, ane? :)))
bale

#13 Re: bla,bla

2012-12-23 12:18

#8: dadum - bla,bla

Veliko osnovnošolcev mora za dober uspeh veliko vložiti. Veliko jih je, če jim uspe in se vpišejo na gimnazijo, pripravljeni v to vložiti veliko truda tudi na gimnaziji. In poznam  jih precej, ki so potem z dobrim uspehom končali tudi maturo, zdaj pa imajo v žepu diplome. Po drugi strani je kar nekaj osnovnošolskih odličnjakov in petkarjev, ki so v gimnaziji popustili ali pa obupali nekje med študijem. Številke in statistika niso vse.

To objavo je odstranil pisec objave sam (Show details)

2012-12-23 14:48


Gandalf

#15 Moje mnenje

2012-12-23 15:12

Veste, jaz se pa strinjam s tole odločitvijo ministrstva, ker je ne glede na to, kako deluje na prvi pogled, treba priznati, da je smiselna.
V slovenskih gimnazijah je odločno preveč dijakov. Odločno prevelik delež mladih v Sloveniji se po končani osnovni šoli vpiše na gimnazijo. Gimnazijcev je preveč, maturantov je preveč, prevelik je delež mladih, ki se po končani srednji šoli (beri: gimnaziji) vpiše na fakulteto. In potem imamo v Sloveniji tako velik delež mladih, ki končajo razne fakultete in nato ne najdejo zaposlitve.
Zamislimo se vendar.
Ne more se kar vsakdo po osnovni šoli vpisati v gimnazijo. Morda bi se marsikomu zdela boljša rešitev, da bi uvedli obvezno omejitev vpisa za vse gimnazije v Sloveniji (npr. povprečje ocen v 9. razredu OŠ najmanj 4,7 ipd.), ampak kar je bistveno, je to, da je (z ozirom na obstoječe stanje) vsekakor treba narediti NEKAJ. In to vsekakor je nekaj.

Vse to nima prav nobene veze s tem, da je ptujska gimnazija odlična gimnazija, ki jo tudi sam obiskujem.
Kaj pa dejstva???

#16 Brz

2012-12-23 15:50

Od kod to prepričanje, da se na slovenske gimnazije vpiše previsok delež generacije? Iz rumenega tiska in vladnih trobil?

PREPROSTO NI RES.

Finska: več kot 51% dijakov na "gimnazijah"
SLO: okrog 38 %

Dejstva!

Gost

#17

2012-12-23 19:58

Janša dol!
karnekdo

#18 Kaj pa dejstva

2012-12-23 20:39

Finska... Pozabo si povedat da je tam drugačen sistem. Ta številka na katero se sklicuješ, 51% dijakov v gimnazijah... poglej številčno, Finska, ki ima 5 miljnov prebivalcev je leta 2007 vpisala okoli 33 tisoč gimnazijcev (http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Koulutus/ammatillinen_koulutus/hallinto_ohjaus_ja_rahoitus/liitteet/PM__1250_opiskelijapaikan_lisxminen_01012010.pdf).
Slovenija ima dva miljona in je vpisala enako število (http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=3871#tabele)... Statistiko se da lepo manipulirat.

Dejstvo je, da je v Sloveniji preveč vpisa na Gimnazije, potem pa posledično preveč vpisa na študij (predvsem v družboslovne smeri). Premalo je tehničnih znanj (že po srednji šoli) in vpisa na tehnične šole (lahko tudi tehnične gimnazije). Že leta 2003 smo se pogovarjali o sprejetju omejitve vpisa na Svetu zavoda za en oddelek, ter ga celo sprejeli, ravnateljica je pa takrat mimo sveta iz strani ministrstva dobila potrditev za dodaten oddelek.

Manjše število učencev pomeni večjo kvaliteto dela in boljše bodoče študente. Vsi vemo, da se v gimnaziji vsaj 10-15% dijakov "šlepa" skozi, na koncu ima velike težave z maturo, se nato zaradi nizkega števila točk vpiše fiktivno zaradi statusa, po 25 letu pa ima problem. Nekje je ta cikel treba prekinit. Te ljudi je potrebno iz šol, ki omogočajo odlaganje odgovornosti v daljno prihodnjost, naučiti praktičnih znanj, na katera se bodo lahko oprli in prinesli neko dodano vrednost. Podpiram omejitev vpisa na splošne gimnazije. Naredite pa tehnični ali naravoslovni oddelek, pa bo!

Gost

#19

2012-12-23 23:44

Minili so časi, ko si se zaposlil za trak in ti ni bilo treba vedeti nič. Ne razumem ljudi, ki se bojijo izobrazbe. Danes še kmetovati ne moreš brez faksa. Me zanima, kje se lahko zaposlim s 3 letno šolo in bolj bistveno - koliko lahko zaslužim s tako izobrazbo?

Gost

#20

2012-12-24 00:15

Absurd
Kaj pa dejstva???

#21 Re: Kaj pa dejstva

2012-12-24 00:30

#18: karnekdo - Kaj pa dejstva

LOL. Ali ti dela problem finski jezik ali pa matematika.

Na Finskem se na Academic upper secondary school, kar so naše gimnazije, vpiše več kot 51% generacije otrok, ki zaključijo osnovno šolo.

V Sloveniji se je v letu 2010/11 na gimnazije vpisalo 38 % generacije. Oboje so uradni podatki. Posledično je tudi finska stopnja vpisa na terciarno izbobraževanje približno 10-odstotnih točk višja kot slovenska.

Prenizek vpis na tehnične študije se ne rešuje z omejevanje vpisa na gimnazijah in preusmerjanjem ljudi na manj zahtevne poklicne šole, temveč z večjo privlačnostjo študija na tehničnih fakultetah.

"Kaj pa vsi vemo" pa si zatakni za klobuk. Slovenija mora nujno dvigniti izobrazbeno raven prebivalstva. Če lahko polovica Fincev gre na gimnazije in jih potem več kot 70% nadaljuje še s terciarnim izobraževanjem, ni vrag, da to zmoremo tudi Slovenci.

Ali pa smo bolj zabiti kot Finci? Zabite Slovence v poklicne šole, da se naučijo kaj "praktičnega". Bodo že Finci študirali za nas?

nn

#22 NE MARAM JANŠE

2012-12-24 09:15

Znam brati. Znam tudi razumeti napisano. Sem torej funkcionalno pismen. Gledam letošnji razpis, da preverim vaše trditve, kako se ukinja razrede na javnih šolah, povečuje pa na cerkvenih. Napisal bom lanski/letošnji vpis: Škofijska gimnazija AMS 112/112, Zavod sv.FS 56/56, Škofijska gimnazija Vipava 91/91. Edini zavod, kateremu so dovolili en razred več je Zavod sv. Stanislava 140/168. Razlog je v tem, da se je lani vanj vpisalo skoraj za cel razred dijakov več, kot je bilo razpisanih mest. Na novomeški gimnaziji žal lani niso zapolnili niti razpisanih razredov, kljub neobičajno nizkim kriterijem vpisa. Bi predlagal vsem ki ne marate Janše, da ga ne marajte še naprej, ampak za božjo voljo, ne vtikajte se v šolsko politiko ki omejuje vpis tam, kjer tega sploh ni in povečuje vpis v šolah, na katere je nadpovprečen pritisk. Kaj ni to najbolj normalen način na svetu? Ah, seveda za vas ni. Ker imate očitno na glavah nataknjene ozke strankarske plašnice, ki vam ne dovoljujejo videti sveta okoli sebe izven okvirov, ki vam jih določi vaš vodja. Jaz osebno NE MARAM JANŠE, želim, da čim prej odide, obenem pa imam toliko svobodne volje da si kljub temu upam izjaviti, da imamo v Sloveniji gimnazijcev in družboslovcev vsaj 2x preveč in da nas bodo iz krize potegnili samo tisti, ki bodo znali narediti nekaj, kar lahko prodamo tujcu. To pa definitivno niso besede in študije, ki so same sebi namen. Vam pa nihče ne brani, da v zadovoljitev apetitov vaših liderjev žrtvujete svoje otroke in njihovo bodočnost. Predlagam, da jih vpišete na politologijo. Se boste imeli vsaj s kom pričkati dolge dneve, ko bodo sedeli doma brez dela.
zabit

#23 Re: Re: Kaj pa dejstva

2012-12-24 09:20

#21: Kaj pa dejstva??? - Re: Kaj pa dejstva Prenizek vpis na tehnične študije se ne rešuje z omejevanje vpisa na gimnazijah in preusmerjanjem ljudi na manj zahtevne poklicne šole, temveč z večjo privlačnostjo študija na tehničnih fakultetah.

In kako to narediš? Z nižanjem nivoja študija? Z bogato štipendijo? Z bogatimi možnostmi zaposlitve?

minister

#24 Re: Brz i glup

2012-12-24 09:26

#16: Kaj pa dejstva??? - Brz Od kod to prepričanje, da se na slovenske gimnazije vpiše previsok delež generacije? Iz rumenega tiska in vladnih trobil?

1980 je obiskovalo gimnazijo cca 20% populacije. 2012 pa  40%.

Je generacija 2012 pametnejša od generacije 1980? Niti ne. Če bi imeli isti nivo zahtevnosti študija, bi bilo pri generaciji 2012 dobrih 50% osipa ...

 

Kaj pa dejstva???

#25 Re: Re: Brz i glup

2012-12-24 12:11

#24: minister - Re: Brz i glup

Neumnost. Ljudje se vpisujejo v gimnazije, ker je višja izobrazba vedno bolj nujna, da imajo vsaj malo možnosti za dobro službo, ne zaradi tega, ker so te naenkrat manj zahtevne. V 1980, v industrijski jugoslaviji praktično brez brezposelnosti, jim pač ni bilo potrebno. Kot pred Marijo Terezijo OŠ ni bila ravno potrebna...

Sicer pa, vrag naj vzame narod, kjer naj bi bilo le 20% generacije sposobno izdelati gimnazijski program. To je narod bedakov.

Vrhunski finski šolski sistem 50+%, pri nas bi bilo 20% ravno prav (40 ob 50% osipa, kajne?).