ZA primestne vlake na 15min v Ljubljanski urbani regiji

Dijak

/ #18

2015-01-24 18:00

Seveda je izboljšanje železniškega prometa v okolici Ljubljane nujno. A brez večjih investicij 15 minutni interval ni možen; vzroki so infrastruktura, vozni park in tudi prometna politika (tovorni promet je bolj profiten in ima prednost pred potniškim).

1. Infrastruktura: v Ljubljano vodi 5 prog iz smeri Kamnik, Litija, Grosuplje, Borovnica in Kranj. Progi iz Borovnice in Litije sta dvotirni in elektrificirani in omogočata skupaj s sodobnimi signalno-varnostnimi napravami in omejitvami ok. 100km/h ena 10, druga 3 minutni interval med vlaki v obe smeri.

Proga proti Kranju je tudi sodobna, ampak je za razliko od prejšnjih dveh enotirna, torej se morajo vlaki na postajah križati, kar pomeni da je 3 minutni interval med vlaki lahko samo v eno smer. Progi proti Grosupljem in Kamniku imata zastarele signalno-varnostne naprave in imata omejitev 70 in druga 50 km/h omogočata ok. 25 minutni interval med vlaki v obe smeri.

Če ne štejemo tovornega prometa, ki je (SŽ-ju, državi,...) prioriteta. 

Rešitev: posodobitev signalno-varnostnih naprav, temeljita posodobitev prog za večje hitrosti in izgradnja 2. tirov na relacijah Lj.-Grosuplje, -Kamnik in -Kranj (ni nujno, da ob obstoječem). Prav tako pa tudi posodobitev obstoječih postaj in izgradnja nekaterih novih (Vič, Rudnik,...).

 

2. Vozni park: po elektrificiranih progah vozijo t.i. lokalne vlake v Ljubljano garniture "Siemens" (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/S%C5%BD_series_312_EMU.JPG), ki so sicer mišljene za primestni promet, a vozijo celo do Maribora, Dobove, Sežane in Jesenic (to pa je daleč od primestnega ranga). Dizel vlake vozijo "Kanarčki" (http://www.lokomotive.de/lok/images/stories/SZ/SZ-713-110-1000.jpg).

Garnitur že zdaj ob konicah primanjkuje, še zdaleč pa jih ni dovolj za 15 min. interval.

Rešitev: Nakup novih električnih garnitur za medmestni promet in sploh novih dizelskih garnitur (ali pa elektrifikacija celotnega omrežja).

 

3. Ker je tovorni promet bolj profiten, bo vedno imel prednost. 2. tir (z malimi črkami, ker gre za pojem) Divača-Koper potrebujemo in naj se ga zgradi ampak potrebujemo ga zdaj-takoj. "2. TIR" (z velikimi črkami, ker gre za projekt), kot je mišljen se bo gradil (če se ga bo sploh začelo graditi) zelo dolgo časa, ker je teren skrajno zahteven - tuneli so dolgi ok. 20km.

V tem trenutku in to hitro bi se lahko zgradilo še en tir, ki je vzporeden obstoječemu ("2. TIR", kot je mišljen ima popolnoma drugačno traso), kot začasna rešitev, ki bi povečala prepustnost proge; ostalo bi le 9km dolgo ozko grlo med Črnotičami in Hrastovljami namesto 49km enotirne proge, kot je zdaj med Divačo in Koprom. 

Potem pa je čas še za "2. TIR" kot zapolnitev tistega ozkega grla ter spodobno progo za potniški promet.

 

 

Da o posodobitvi glavnega kolodvora Ljubljana sploh ne govorimo, ker je sramota Sloveniji. Vsaj estetsko bi se jo dalo urediti z zelo malo denarja, da bi pa še ustrezala sodobnim standardem, to pa bi bilo treba seči globlje v žep...

Na tem mestu bi še omenil kombinacijo "KOLO + VLAK", ki bi bila enostavno super za Slovenijo, če bi se vlake, postaje, cene, promocijo... uredilo.

 

Sem mnenja, da rabimo sodoben potniški in tovorni železniški promet, kot ga imajo npr. v Avstriji, Nemčiji,... A brez večjih investicij ne bo šlo. Avtocestni križ je zgrajen, torej bo treba denar preusmeriti še na železnico, ker je vlak najboljša oblika prevoza po kopnem zaradi ekologije, varnosti, udobja,...

 

Edina stvar, ki bi se jo lahko vsaj malo bolje uredilo brez večjih investicij je kombinacija "KOLO + VLAK", ker trenutna ponuda ni primerna za dnevne migrante, ampak samo za izletnike.