ZA KAKOVOSTNE VRTCE

Quoted post

gost1

#100 Re: Re: realna situacija...

2012-12-13 11:01

#99: Vztrajna - Re: realna situacija...

zahtevana univerzitetna izobrazba??? sama jo sicer kot vzg. imam (ker sem poleg pedagoške fakultete naredila še nekaj drugega) ampak tudi učitelji na razredni stopnji nimajo zahtevane univerzitetne izobrazbe (ogromno jih ima visokošolsko)!!! Vse nas spravi ven Pedagoška fakulteta! Drugo so profesorji na predmetni stopnji in na srednjih šolah! In če nimamo ne vzg. (sodeč po vašem mnenju pomočniki pa sploh ne) nobenega vpliva na to, kako se otrok razvija naprej... Torej, ja (po vašem menjnju)smo precenjeni, v primerjavi z učitelji (že na razredni stopnji) imajo oni 22 (45minut) ur neposrednega dela z otroki na teden, mi jih imamo 30 (60 minut) - ostalo so priprave/evalvacije/načrtovanja (oboji jih pišemo!), zahtevnost dela??? Tu bi se dalo pa debatirati ure in ure (glede na mojo prvotno izobrazbo sem profesorica), lahko pa povem le to, da delo v vrtcu, OŠ ali SŠ ni primerljivo drugo z drugim!! Preizkusila sem vse tri - in ne ne delam v vrtcu, ker je to najlažje ampak zato, ker lahko v tem obdobju otrokom največ daš na  področju razvoja! Vsako delo ima svoje specifike in primerjati nas med seboj...neumnost.

Pozabljate pa, da tudi vzgojiteljice delamo po kurikulu, vse priprave in naše tedensko delo temeljijo na njem (nekateri vrtci imajo še dodatne izvedbene kurikule, kot so Kzk, Montessori...kar pomeni še dodatna izobraževanja,zahteve...), v njem so opredeljena področja, ki jih je potrebno zajeti! Npr. učitejica matematike v OŠ (iz PeF - torej viskokošolska izobrazba!) uči le matematiko, mi zajemamo matematiko, jezik, naravo, družbo, umetnost (glasbo, ples, likovno umetnost, dramska umetnost...), gibanje - vsa področja moramo obvladati do te mere, da jim lahko poleg vzgojnega vidika nudimo tudi znanje in da nikjer ne gremo čez mejo otrokovega razvoja, torej je tu tudi poznavanje psihologije, didaktike, pedagogike...zakaj? Da se otrok čimbolj vsestransko razvija in da čimprej opazimo področja nazadovanja, kjer mu lahko pomagamo in ga z dodatno vzpodbudo razvijamo (pa tudi da opazimo trpinčene, zanemarjene otroke, otroke s težavami na določenem področju - da jim pomagamo še pred vstopom v OŠ). Tudi mi imamo normative, kaj naj bi otrok znal v določeni starosti, je pa res, da nimamo pisnega preverjanja znanja ali ocen, in veste kaj, včasih je težje opazovati otroka, videti vse njegove dobre in slabe plati, mu pomagati tam kjer je manjko, kot pa zgolj razdeliti teste in ocene so tu!

Pri nas v vrtcu, so starši toplo vabljeni k sodelovanju, če želijo ali če imajo možnost, se nam lahko pridružijo tudi v dopoldanskem času v skupini in nihče še ni rekel, da je naše delo nezahtevno! Jih je pa veliko povedalo (po tem, ko so otroci že odšli v šolo ali pa starši tistih, ki so enega že imeli v šoli) da je naše delo podcenjeno in da se ne zavedajo vrednosti vrtca, dokler nimajo izkušenj s šolo!

Sama menim, da je naše delo med seboj neprimerljivo (vrtec, OŠ, SŠ), vsako ima svoje minuse in pluse, svojo stopnjo zahtevnosti in vsako je potrebno spoštovat! S tem ko pravite, da je v vrtcih poudarek predvsem na varnosti, nas zelo zelo žalite! Prav tako vidim, da ne poznate razlike med delom pomočnice in delom vzgojiteljice (zanimivo, one imajo zahtevano zgolj V. stopnjo - so potem tudi preplačane za svoje delo? Marsikatera ima viskokošolsko izbrazbo! Jaz pravim, da so premalo plačane!).

In ne nimamo minimalnih obveznosti in nihče ne zlorablja otrok v ta namen, to je pa zelo zelo podlo in žaljivo od vas! Hvaležna sem, da imam takšne starše v svoji skupini in v našem vrtcu, ki stojijo ob nas in nas podpirajo z besedami in pismi, takšen, ki se skupaj z nami zavzemajo za otroke - da vem, da nekdo ceni in spoštuje naše delo, nad komentarijh, kot je vaš, sem namreč zelo razočarana! Kljub temu, pa verjamem, da vaša vzg. in pomočnica naredita mnogo več, kot vi sploh opazite!

Replies

Mo

#104 Re: Re: Re: realna situacija...

2012-12-14 00:15:59

#100: gost1 - Re: Re: realna situacija...

Špoštovana gospa vzgojiteljica!

Poznam vaše delo in tudi delo učitelja v vseh triadah. To in še kaj več sem izkusil in lahko rečem, da je neposredno delo z otroki v vrtcu lažje kot v šoli. Vzgojiteljica ne bo nikoli označena za "kurbo in psico" s strani otrok, noben ji ne bo "jebal mater" ker mu je rekla naj naredi to in ono.

Glede kvalitete dela vzgojiteljic je opazna razlika med vzgojiteljico in pomočnico, vendar neredko v obratni smeri, ko pomočnica, pogosto tudi z uni diplomo- ki je na tem položaju zgolj zaradi rivalstva v kurniku starejših kok, ki ne prepustijo svojih stolčkov mlajšim in sposobnejšim- da otrokom bistveno več kot dipl. vzgojiteljica.

Prepričan sem, da veste, da je varnost osnovna človeška potreba, ki je v vrtcu na srečo bistveno bolj poskrbljena kot doma. In se razvija na podlagi odnosa in navezanosti na pomembno stabilno drugo osebo. Varnost v odnosu omogoča varno navezanost, ki je bistvena za otrokov nadaljni razvoj. In v vrtcu je med drugim tudi poudarek na varnosti.

Glede na to verjamem, da ste tudi vi dovolj stabilna oseba, da lahko nudite varnost otrokom in da varnost razumete v tem smislu in ne v smislu varovanja kot varnostniki, kar ste, kot razumem glede na slog vašega pisanja, tudi razumeli.

Hmm, trpinčeni in zanemarjeni otroci? Ste že imeli spolno vzgojo v vrtcu in otrokom predstavili - na otroški način - spolne zlorabe? Resnici na ljubo jih tudi v vrtcu ni malo - že ena žrtev je preveč. No, verjamem da ste, ampak večina tega ni, ker tega ni v kurikulu. Pa je življenjsko pomembno. Žal sem videl veliko preslišanih otrok zaradi bližine in poznanstev vzgojiteljic s starši.

Spodbujate vsestranski razvoj? Ja zagotovo saj dečke obravnavate kot dečke in dajete dečkom očetovski lik, ki ga nujno potrebujejo. Peljete jih v delavnico in jim date žago in vrtalnik v roke, učite jih rezati z nožem, da bodo vedeli kako delati z nevarnimi predmeti, meriti z metrom, šteti do 100, opazovati zvezde, demolirati kakšen stroj ali napravo, učite borilne veščine... Po mojih izkušnjah je feminizacija dodobra prežela vzgojo in izobraževanje in to ni tako nedolžna stvar. Zato nehajmo govoriti o celostnem razvoju. Na kognitivnem in vedenjskem nivoju mogoče, na telesnem, odnosnem in emocionalnem pa zagotovo ne.

Jaz sem za vrtec in sem za vrtec z veliko prostora, pa četudi je v njem kakšen otrok več. Samo problem je, da imajo vrtci pogosto premalo prostora. Po kvadraturi je mogoče dovolj, ampak ali ga imajo dejansko dovolj, pa je druga stvar. Sem za vrtec, ki bo imel pogoj kvorum za moške - vzgojitelje ali pomočnike. Sem za vrtec, v katerem bodo vsi del vzgojnega procesa vključno s kuharicami, hišniki in čistilkami in bodo za to tudi ustrezno spodbujani. Potem ne bi potrebovali toliko pomočnic.

Da zaključim. Kako se počutite, ko vas na nek način takole skoraj šovinistično buzeriram. Veste, nekomu izven šolstva in vzgoje, je težko razumeti naš skrajno kompliciran sistem, ki omogoča manipulacijo z nami. Ne razume, da delamo s pomembnimi niansami v vzgoji otrok, ki so na prvi pogled podobni temu, kar oni delajo doma s svojima 1,4 otroka. Ne razume, kako je razdeljen delovni čas in organizacija dela, ki je, resnici na ljubo, zares zapletena. Ne razume, da njegov otrok ni center sveta. Vendar tudi vi razumite, da delo z otroki ni edino delo, ki ga opravljate in da je komunikacija s starši ena od bistvenih stvari pri vzgoji otrok. Če bi mene takole napadli, brez vaše pobude po dodatnem pojasnjevanju, ter vstopali v igro "kdo je močnejši", bi imela verjetno resen komunikacijski problem.

In kakšen bo sedaj vaš naslednji korak.


Gost

#106 Re: Re: Re: realna situacija...

2012-12-14 11:35:48

#100: gost1 - Re: Re: realna situacija...

Podpišem vse kar je napisano v tem prispevku. To je strokoven in konstruktiven pristop k temu problemu. In še nekaj o primerjavah, ki se jih ljudje tako radi poslužujejo; ne morem se znebiti občutka, da je poanta primerjav, kako znižati vrednost drugemu, kako sebe napraviti pomembnega, vsekakor ni nikjer začutiti vsaj malo spoštljivosti do drugega oz. njegovega dela. Mislim, da je čas, da prenehamo svet okoli sebe presojati samo po diagonali in samo iz svoje omejene perspektive.